דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הנחיית קבוצות 

מאת    [ 24/09/2012 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 1595 פעמים ]

בכל שלב בחיים אנו מוצאים את עצמנו עומדים מול קבוצה - בבית הספר, בצבא, בעבודה, ואף בתוך המשפחה. בעידן הטכנולוגי למדנו להבין את כוחה של קבוצה. הרשתות החברתיות הוכיחו לנו, כי כוח ההתאגדות של קבוצה בעד או נגד רעיון יכול לשנות מציאות קיימת. עם זאת, יש הבדל גדול בין עמידה מול קבוצה לבין הנחיית קבוצה.

הנחיית קבוצות היא תחום שהפך בשנים האחרונות לרלבנטי מאוד, שכן ארגונים רבים מתנהלים בשנים האחרונות יותר ויותר בדפוסים של עבודת צוות על פרויקטים עסקיים, ודבר זה מחייב יכולת לעבוד בקבוצה בהנהגתו של ראש הצוות בארגון. המעבידים אף דוגלים בהקניית יכולות חברתיות לעובדים כחלק מהשתלבותם בארגון, ומשום כך מכשירים את עובדיהם במסגרת סדנאות שונות ודינמיקות קבוצתיות כיצד לעבוד כגוף מאוחד.

כיום קיימות שיטות שונות הנהוגות להובלת קבוצה, על-פי סוג הקבוצה, הפרטים המרכיבים אותה ומטרתה. אך כל קבוצה שהיא, בכל תחום, מורכבת מפרטים רבים, וכל אחד מהפרטים מגיע עם מטענים רבים של רגשות, עקרונות, וזכרונות אשר עלולים לגרום התנגשויות בין החברים בקבוצה. כך, למשל, ישנם סוגים שונים של אנשים המתקשים לעבוד בתוך קבוצה ומתבטאים טוב יותר באופן אישי, ישנם אנשים חסרי סובלנות לדעות של אחרים, וישנם אלו אשר חייבים להיות מנהיגים.

מנחה הקבוצה חייב לגלות רגישות ואמפתיה לכל אותם גורמים שונים בקבוצה, להיות ער לניגודים בקבוצתו, לקבלם, ולדעת להשתמש בהם לטובת הכלל. עליו לדעת להשתמש במכלול תכונותיו של כל אדם המשתתף בקבוצה, לגרום לו לרצות לתרום לה, ובכך לגרום לכך שהפרט יתרום את מיטבו לעבודה המשותפת. עם זאת, ותוך שהוא מבין את מקומו של הפרט בקבוצה,על המנחה לאפשר לו להיטמע בה - מבלי להיעלם בתוכה.

הנחיית קבוצות דורשת יכולות וכישורים שונים, והיכולת להנחות קבוצה מורכבת הרבה מאשר, למשל, עמידה בפני קהל והצגת רעיון. מנחה של קבוצה הוא רב החובל אשר מוביל ומנחה את הקבוצה בדרך רבת סערות אל עבר המטרה.בין אם מדובר בהנחיה אל עבר מטרה עסקית ובין אם מדובר במטרה חברתית, מנחה של קבוצה חייב לשמש, באופן אלגנטי וכמעט בלתי-נראה, עוגן יציב לפרטים בקבוצה כך שיוכלו לעבוד יחד על רעיון משותף.

מנחה הקבוצה הוא אמנם זה שנותן את הטון בקבוצה, אך הוא עושה זאת באופן שאינו מאפיל על הכלל. תכונה נוספת של מנחה טוב היא היכולת ליצור גבולות ברורים, בינו לבין הקבוצה, אך גם בין הפרטים בקבוצה לבין עצמם.

לאור כל אלו, חשוב שהמנחה יהיה אישיות בטוחה בעצמה ואדם בעל דימוי עצמי גבוה. היות שהוא מקרין את תחושותיו ואת מרכיבי אופיו, כאדם וכאיש מקצוע, אל חברי הקבוצה, חשוב שהוא יהיה בטוח בעצמו ובדבריו, וייצור בקרב הקבוצה תחושה כי עומד מולה אדם בעל ידע ויכולות. לכך תורמים קולו של המנחה, התנהגותו, תנועות ידיו ורגשותיו,שכן כל אלו, כמכלול, יוצרים גירוי, חיובי או שלילי, בקרב חברי הקבוצה. בתמצית, הדינמיקה אשר נוצרת בקבוצה תלויה כמעט באופן מוחלט ביכולתו של מנחה הקבוצה לשלוט בה בצורה נבונה ולהפיק ממנה את המיטב. 

בית ספר תפנית מציע קורס הנחיית קבוצות לפרטים על הקורס לחץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב